گروه بورس: شرکت‌های بورس تهران درتیر ماه امسال که به فصل مجامع معروف است4.3 هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران خود تقسیم کردند تا در مجموع میزان سود تقسیم شده در سال جاری به 10هزار میلیارد تومان برسد.

بورس

به گزارش همشهری، اطلاعات رسمی منتشرشده نشان می‌دهد میزان سودی که شرکت‌های بورس در سال‌جاری تقسیم کرده‌اند بیش از سال‌های گذشته بوده و رکورد جدیدی در تاریخ بازار سرمایه محسوب می‌شود. شرکت‌های بورس از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه 5.7 هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران تقسیم کرده بودند که این میزان در پایان تیرماه به 10‌هزار میلیارد تومان افزایش یافت. این ارقام نشان می‌دهد شرکت‌های بورس در تیر ماه امسال 4.3 هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران خود تقسیم کرده‌اند.

در آمد واقعی شرکت‌های بورس13.4هزار میلیارد تومان برآورد شده که از این مقدار به طور متوسط 75 درصد تقسیم شده است. بیشترین میزان سود از سوی شرکت‌های گروه فلزات اساسی بین سهامداران تقسیم شده است. از میان 24 شرکت این گروه 19 شرکت مجامع عمومی سالانه خود را در سال‌جاری برگزار کرده‌اند و این 19 شرکت 2.5 هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران خود تقسیم کردند. شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان که از مهم‌ترین شرکت‌های گروه فلزات اساسی هستند با برگزاری مجامع عمومی خود به‌ترتیب 13،7 و 2 هزار میلیون ریال از سودسهام خود را به سهامداران اختصاص دادند.

شرکت ملی صنایع مس به ازای هر سهم 2 هزارو 250 ریال معادل 97 درصد، فولاد مبارکه اصفهان300 ریال معادل 56 درصد و فولاد خوزستان 900‌ریال معادل 74 درصد از سود سهام خود را بین سهامداران تقسیم کرد. همچنین در گروه استخراج کانه‌های فلزی 2 شرکت گل‌گهر و چادرملو به‌ترتیب با تقسیم 4 هزار و 200 میلیون ریال و 3 هزارو 600 میلیون ریال بیشترین میزان سود را بین سهامداران خود در این گروه اختصاص دادند. این گروه که شامل 7 شرکت است در مجموع 9 هزار میلیارد تومان سود در سال مالی گذشته به دست آورده است.

کد خبر 141392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز